Důvěryhodná veřejná správa

Popis akce

Konference proběhla online 26.1.2021. Registrovat se můžete i dodatečně a zhlédnout akci v plném rozsahu ze záznamu.

Online akce volně navazuje na loňskou konferenci Umíme důvěryhodně úřadovat?. Tentokrát se zaměříme na dopady novely vyhlášky č. 317/2014 Sb. a systémy spisových služeb jako významné informační systémy dle zákona o Kybernetické bezpečnosti, na evidenci dokumentů veřejnoprávních původců, zejména na samostatné evidence a agendové informačními systémy včetně jejich vazeb na eSSL, a na očekávaný vývoj legislativy včetně nově plánovaných povinností pro veřejnoprávní původce. Dále se budeme věnovat očekávaným změnám Národního standardu a úpravám Národního standardu v souvislosti s očekávanou povinností atestace systémů eSSL.

Celá online akce bude zakončena diskuzí, které se zúčastní všichni přednášející.

Závěrečná zpráva ke stažení ZDE.

Cena

1.600 Kč + DPH


Datum a čas

26/01/2021
09:00 - 12:00h

Místo

online

Z programu

Robert Piffl | Evidence dokumentů u veřejnoprávních původců se zaměřením na samostatné evidence dokumentů a jejich vazby na systémy spisových služeb
Autor příspěvku Vás seznámí s nejvíce problematickou částí evidencí dokumentů veřejnoprávních původců - se samostatnými evidencemi a agendovými informačními systémy včetně jejich vazeb na eSSL. Tento příspěvek se zaměří též na nejčastější chyby a ukáže jak je nejefektivněji odstranit. Samostatná část prezentace se bude věnovat očekávanému vývoji legislativy včetně nově plánovaných povinností pro veřejnoprávní původce v souvislosti se zrychlením “digitalizace” a oběhu elektronických dokumentů napříč organizacemi.

Tomáš Bezouška | Systémy spisových služeb jako významné informační systémy dle zákona o Kybernetické bezpečnosti
Příspěvek se bude věnovat komplexním dopadům novelizované vyhlášky č. 317/2014 Sb. S ohledem na rozsah dopadů na veřejnoprávní původce provozující systémy elektronických spisových služeb Vás autor příspěvku seznámí s doporučovaným postupem, jak se na tuto zcela zásadní změnu řádně a včas připravit.

Miroslav Kunt | Očekávané změny a plánovaný vývoj Národního standardu
Příspěvek se zaměří na plánované a očekávané změny Národního standardu s ohledem na vývoj legislativy a potřeby veřejnoprávních původců. Samostatná část příspěvku se bude věnovat možným úpravám Národního standardu v souvislosti s očekávanou povinností a-testace systémů eSSL

Panelová diskuze

Přednášející


Robert Piffl
Document Management Expert
Ing. Robert Piffl vystudoval ČVUT FEL - katedru kybernetiky. Od roku 1992 se zabývá problematikou zejména elektronických forem dokumentů v rámci jejich životních cyklů a souvisejícími technologickými a legislativními aspekty. V letech 2005-2009 působil na Ministerstvu financí v autorském kolektivu připravujícím nový zákon o účetnictví a zákona o auditorech, účastnil se expertních jednání na mezinárodní úrovni v projektu ČSÚIS a v roce 2008 společně s kolektivem autorů dokončil práce na prováděcích předpisech k zákonu o účetnictví. Následně v letech 2010-2014 poradce náměstka ministra financí pro oblast e-dokumentů v gesci MF ČR, řešitel projektu e-fakturace na MF ČR, člen Národního fóra pro elektronickou fakturaci, zástupce MF v projektu "Elektronizace zadáváni veřejných výběrových řízení”, člen poradního orgánu ministra v oblasti elektronizace účetnictví a daňových předpisů, spoluautor právní úpravy zákona o dani z přidané hodnoty v souvislosti s elektronickou formou daňových dokladů. Od roku 2014 do roku 2018 poradce náměstka ministra vnitra pro ICT a komunikační technologie, člen poradního orgánu ministra vnitra - řídící skupiny elDAS, člen pracovní skupiny pro e-fakturaci při RVIS, člen "Cooperation Network for Electronic identification” v rámci elDAS. V současné době na Ministerstvu vnitra působí v týmu připravujícím nové právní předpisy v oblasti archivnictví a spisové služby. Společně s kolektivem autorů spoluautor publikace "Nařízení eIDAS: Komentář - Josef Donát, Robert Piffl, Martin Maisner”. Jako specialista na problematikou elektronických dokumentů a jejich evidence se detailní znalostí právních úprav je členem expertního týmu Institutu pro správu dokumentů a podílel se v roce 2021 na detailní analýze problematiky související s novu právní úpravou v oblasti stavebního práva v rámci veřejné zakázky pro MMR. V roce 2021 je též spoluautorem právní úpravy - vyhlášky upravující podmínky vedení zdravotnické dokumentace v elektronické podobě. V roce 2021 se aktivně podílel na práci pracovní skupiny při CEF e-Archiving, je členem pracovní skupiny pro tvorbu nového standardu elektronické fakturace a spoluautorem návrhu nového formátu pro elektronickou fakturaci ISDOC/PDF-A. V roce 2021 připravoval pro Odbor archivní správy a spisové služby na Ministerstvu vnitra návrhy materiálů k atestacím eSSL a připravoval s experty z Národního archivu novelizaci vyhlášky o podrobnostech výkonu spisové služby a dále pak na návrhu úpravy Národního standardu pro eSSL. V současné době též působí jako odborný poradce pro ŘSD v oblasti elektronických dokumentů, přičemž v rámci projektů v ŘSD se též zabývá problematikou CDE a BIM, kde posuzuje realizovat řešení tak, aby byly v souladu s právními úpravami.

Tomáš Bezouška
President Institutu pro správu dokumentů, Architekt kybernetické bezpečnosti MZ ČR
Tomáš Bezouška vystudoval obor Podnikatelská informatika na Technické univerzitě v Liberci. Působí v roli architekta kybernetické bezpečnosti na Ministerstvu zdravotnictví, kde je zodpovědný mj. za metodické vedení resortních organizací v oblasti informační a kybernetické bezpečnosti a podílí se na realizaci projektů s národním i celoevropským přesahem. Současně je zakladatelem a presidentem Institutu pro správu dokumentů, odborného spolku zaměřujícího se na správu (nejen) digitálních dokumentů především ve veřejném sektoru. Podílí se na celé řadě aktivit v oblasti elektronizace veřejné správy, je členem pracovních skupin a odborných panelů zaměřujících se na digitalizaci procesů a efektivní využívání moderních informačních a komunikačních technologií. Přednáší o tématech z oblasti řízení správy dokumentů a digitalizace procesů veřejné správy. Je držitelem certifikátů CISA (Certified Information Systems Auditor, ISACA), TOGAF, ITIL, aj.

Miroslav Kunt
archivář, Národní archiv
Ing. Miroslav Kunt pracuje jako archivář v Národním archivu

Další akce pořadatele

Kontajnery v praxi
Kontajnery v praxi

15/05/2024

Lindner Hotel Gallery Central, Bratislava / Online

  • Správa kontajnerových klastrov
  • Škálovanie a zabezpečenie aplikácií
  • Naprieč dátovými centrami aj cloudy
Cloud Computing Conference
Cloud Computing Conference

22/05/2024

Hotel Grandior, Praha / Online

  • Public nebo private?
  • Cloud ve veřejné správě
  • Multicloud management
IT mezi paragrafy
IT mezi paragrafy

05/06/2024

Hotel Grandior, Praha

  • eIDAS 2.0
  • NIS2
Cybernity 2024
Cybernity 2024

20/06/2024

Konferenční centrum City, Praha

  • Kyberbezpečnost
  • Threat intelligence
  • NIS2
  • Panelové diskuse
Cyber Attacks
Cyber Attacks

25/09/2024

Hotel Grandior, Praha / Online

  • Ransomware
  • DDoS útoky
  • Krádeže dat
Bezpečnosť a dostupnosť dát
Bezpečnosť a dostupnosť dát

22/10/2024

Lindner Hotel Gallery Central, Bratislava / Online

  • Bezpečnostné riziká AI
  • Efektívna ochrana a správa dát
  • Ochranu firemnej infraštruktúry
Umělá inteligence v IT infrastruktuře
Umělá inteligence v IT infrastruktuře

13/11/2024

Hotel Grandior, Praha / Online

  • AI v kyberbezpečnosti
  • Automatizace procesů
  • Strojové učení v aplikacích
IT Security Workshop
IT Security Workshop

19/03/2024

Hotel Grandior, Praha / Online

  • Obrana proti kybernetickým útokům
  • NIS2 a ZoKB
  • Případové studie a ukázky
Evidence dokumentů 2024: Připravte se na změny
Evidence dokumentů 2024: Připravte se na změny

07/03/2024

Hotel Grandium, Praha / Online

  • Legislativní změny v evidenci dokumentů
  • Atestace systémů eSSL
  • eDoklady a další projekty DIA
Kontejnery v praxi
Kontejnery v praxi

27/02/2024

Hotel Grandior, Praha / Online

  • Správa kontejnerových clusterů
  • Škálování a zabezpečení aplikací
  • Napříč datovými centry i cloudy
Jak se připravit na NIS2
Jak se připravit na NIS2

05/12/2023

Hotel Grandior, Praha

  • Zákon o kybernetické bezpečnosti
  • Identifikace povinných osob
  • Technický pohled na NIS2
Abacus servery 2023
Abacus servery 2023

19/10/2023

Clarion Congress Hotel Olomouc

  • DDR5 a PCI Express páté generace v praxi
  • A zase nové procesory
  • Nový hardware a RedHat
  • K čemu bude dobré CXL?
  • Případové studie
  • Zástupci výrobců
Kontajnery v praxi 2023
Kontajnery v praxi 2023

26/09/2023

Lindner Hotel Gallery Central, Bratislava

  • Správa kontajnerových klastrov
  • Škálovanie a zabezpečenie aplikácií
  • Naprieč dátovými centrami aj cloudy
IT ve finančnictví
IT ve finančnictví

08/11/2022

Hotel Grandior, Praha

  • Udržitelné IT
  • Kyberbezpečnost
  • Bankovní identita
Atestace systémů spisových služeb
  • Legislativní východiska
  • Řešení Ministerstva vnitra
  • Atestace v souladu s normami
DEPO ve finálním znění
DEPO ve finálním znění

23/06/2021

online

  • Portál občana
  • Pravidla úřadování
  • E-dokumenty na cestách
DEPO v otázkách a odpovědích
  • Datové schránky a el. identifikace
  • Cloud ve veřejné správě
  • E-legalizace
DEPO a spisová služba
DEPO a spisová služba

05/05/2021

online

  • Vývoj legislativy
  • Změny ve vedení spisové služby
  • Atestace systémů eSSL
Bankovní identita
Bankovní identita

21/04/2021

online

  • Bankovní identita v souvislostech
  • Jak se napojit?
  • Případové studie a ukázky
Brunch s Rancher
Brunch s Rancher

31/03/2021

online

  • Open source řešení pro správu Kubernetes clusterů
  • Napříč datovými centry i cloudy
Co přinese DEPO?
Co přinese DEPO?

15/12/2020

online

  • Změny zákonů
  • Atestace systémů spisových služeb
  • Jmenné rejstříky
Zavedení kontejnerové platformy
  • Migrace aplikací na platformu
  • Řešení pro kontejnerové projekty
Endian UTM
Endian UTM

25/06/2020

webinář

  • Klíčové vlastnosti
  • Konfigurace systému
  • Jednotné ovládací prostředí
Od zítra digitálně: veřejný sektor
  • Digitalizace veřejné správy
  • Nesprávný úřední postup
  • Služební zákon a digitalizace
Obáváte se cílených útoků?
Obáváte se cílených útoků?

11/06/2020

webinář

  • Plně lokalizované řešení Bitdefender
  • Pokročilé mechanismy ochrany
  • Technologie HyperDetect ™
Od zítra digitálně: soukromý sektor
  • Elektronické uzavírání smluv
  • Komunikace se zaměstnanci
  • Elektronické podepisování
Elektronická identifikace
Elektronická identifikace

28/04/2020

webinář

  • Principy a úrovně záruk
  • Nové povinnosti od 1.7.2020
  • Ztráta e-identity
Online prodejcem ze dne na den?
Online prodejcem ze dne na den?

22/04/2020

webinář

  • Přechod na online prodej
  • Nastavení obchodních podmínek
  • Nové povinnosti vůči spotřebitelům
Elektronické podpisy
Elektronické podpisy

21/04/2020

webinář

  • Druhy certifikátů
  • Mýty o časových razítkách
  • Vícenásobné podepisování
IT projekt v ohrožení
IT projekt v ohrožení

16/04/2020

webinář

  • Pozastavení projektu
  • Důsledky prodlení
  • Korektní ukončení projektu
Elektronická fakturace a oběh dokladů
  • Pravidla práce s e-fakturami
  • Oběh daň. dokladů v nouzovém stavu
  • Příjem a zpracování došlých faktur
Práce s e-dokumenty v nouzovém stavu
  • Požadavky dle právních předpisů
  • Zjednodušení v nouzovém stavu
  • Práce z domova a na dálku
Právní aspekty nouzového stavu
Právní aspekty nouzového stavu

31/03/2020

webinář

  • Pracovněprávní vztahy
  • Smluvní právo
  • Podpora zaměstnavatelů a OSVČ

Pořadatel

Exponet s.r.o.

Již od roku 2000 se věnujeme event managementu, za sebou máme stovky realizovaných akcí a pěknou řádku spokojených klientů. Stejně dlouho pořádáme odborné IT konference, které si kladou za cíl seznamovat účastníky s novinkami v oboru, případovými studiemi i nabídkou produktů společností.