Umíme důvěryhodně úřadovat? | Konference
Umíme důvěryhodně úřadovat?

Důvěryhodnost elektronických právních jednání ve veřejné správě

Konference přináší komplexní pohled na důvěryhodnost a průkaznost elektronických dokumentů v různých řízeních a situacích zejména se zaměřením na státní správu a samosprávu.

Podrobně rozebereme dopady zásadních legislativních změn, které přináší rok 2020 - nový zákon o právu na digitální služby, novela zákona o bankách, která zavádí tzv. bankovní identitu a rozsáhlá novela právních předpisů v souvislosti s další elektronizací postupů orgánů veřejné moci.

Jaké budou mít reálné dopady výše uvedené změny na státní správu a samosprávu? Jaké budou dopady na privátní sféru a jaké příležitosti tyto změny přinesou? Jaké budou dopady změn na nás na občany? Je veřejná správa schopná tyto změny zajistit v očekávaném rozsahu a kvalitě?

Účastníci konference obdrží unikátní materiál popisující životní cyklus elektronického dokumentu v kontextu rozsáhlých změn právního prostředí v letech 2020+. Na závěr konference proběhne otevřená diskuse s odborníky na uvedenou problematiku.

Odborný garant konference: Institut pro správu dokumentů

Cena

4.000 Kč + 21% DPH


Datum a čas

28/01/2020
09:00 - 16:00h

Místo

Hotel Grandior, Praha

Na Poříčí 1052/42

Praha 1

Z programu

Ing. Robert Piffl | Co se chystá nového?
Přehled nové legislativy a očekávaných změn včetně dopadů nového zákona o právu na digitální služby. Základní informace o přípravě nového stavebního úřadu, změně přístupů k základním registrům a dalším připravovaným změnám právního řádu.

Tomáš Bezouška, CISA | Jak zajistit důvěryhodnost úřadu?
Nezbytné minimum pro zajištění důvěryhodnosti - důvěryhodný úřad, důvěryhodný proces, důvěryhodný výstup/dokument, důvěryhodný elektronický systém.

Mgr. Karolína Šimůnková | Jak správně doručovat dokumenty?
Popis životního cyklu od vyhotovení dokumentu až po jeho vypravení, včetně příkladů správné a nesprávné praxe.

Mgr. Petr Zábranský | Nesprávný úřední postup a nezákonné rozhodnutí
Co je nesprávný úřední postup a jaké jsou jeho právní následky? Jaké jsou dopady nesprávně vyhotoveného dokumentu veřejnoprávním původcem v různých životních situacích?

Ing. Martina Macek | Digitální kontinuita úřadu
Jak zajistit digitální kontinuitu úřadu, co je nutné pro správný postup a co naopak je zcela nadbytečné.

PhDr. Jiří Úlovec | Vyhodnocení akčních plánů pro nápravu současného stavu eSSL a služeb vytvářejících důvěru u veřejnoprávních původců
Seznámení s aktuální situací u veřejnoprávních původců, aktuální informace o dalším postupu a návrhu dalších opatření.

Celý program

Přednášející


PhDr. Jiří Úlovec
ředitel odboru archivní správy a spisové služby Ministerstva vnitra

Ing. Robert Piffl
Document Management Expert
Vystudoval ČVUT FEL - katedru kybernetiky. Od roku 1992 se zabývá problematikou zejména elektronických forem dokumentů v rámci jejich životních cyklů a s tím související technologickými a legislativními aspekty. V letech 2010 - 2014 poradce náměstka ministra financí pro oblast e-dokumentů v gesci MF ČR, řešitel projektu e-fakturace na MF ČR, člen Národního fóra pro elektronickou fakturaci, zástupce MF v projektu "Elektronizace zadávání veřejných výběrových řízení", člen poradního orgánu ministra v oblasti elektronizace účetnictví a daňových předpisů, spoluautor právní úpravy zákona o dani z přidané hodnoty v souvislosti s elektronickou formou daňových dokladů.Od roku 2014 do roku 2018 poradce náměstka ministra vnitra pro ICT a komunikační technologie, člen poradního orgánu ministra vnitra - řídící skupiny eIDAS, člen pracovní skupiny pro e-fakturaci při RVIS, člen "Cooperation Network for Electronic identification” v rámci eIDAS. V současné době na Ministerstvu vnitra působí v týmu připravujícím nové právní předpisy v oblasti archivnictví a spisové služby.

Tomáš Bezouška, CISA
President Institutu pro správu dokumentů, Architekt kybernetické bezpečnosti Ministerstva zdravotnictví
Tomáš Bezouška vystudoval obor Podnikatelská informatika na Technické univerzitě v Liberci. Působí v roli architekta kybernetické bezpečnosti na Ministerstvu zdravotnictví, kde je zodpovědný mj. za metodické vedení resortních organizací v oblasti informační a kybernetické bezpečnosti a podílí se na realizaci projektů s národním i celoevropským přesahem. Současně je zakladatelem a presidentem Institutu pro správu dokumentů, odborného spolku zaměřujícího se na správu (nejen) digitálních dokumentů především ve veřejném sektoru. Podílí se na celé řadě aktivit v oblasti elektronizace veřejné správy, je členem pracovních skupin a odborných panelů zaměřujících se na digitalizaci procesů a efektivní využívání moderních informačních a komunikačních technologií. Přednáší o tématech z oblasti řízení správy dokumentů a digitalizace procesů veřejné správy. Je držitelem certifikátů CISA (Certified Information Systems Auditor, ISACA), TOGAF, ITIL, aj.

Mgr. Karolína Šimůnková
metodik, Národní archiv
Karolína Šimůnková vystudovala Právnickou fakultu UK a Filozofickou fakultu UK. Od roku 2003 působila v Národním archivu v oddělení předarchivní péče, v letech 2012 – 2013 působila jako metodik spisové služby na odboru archivní správy a spisové služby Ministerstva vnitra. Od roku 2013 působí v Národním archivu nejprve jako vedoucí oddělení fondů státní správy z let 1945 - 1992, nyní jako metodik v oddělení kontroly výkonu spisové služby, fondů státní správy po roce 1992 a elektronických dokumentů. Externě vyučuje na FF UK v rámci oboru Veřejná správa a spisová služba.

Ing. Martina Macek
Lektorka a akreditovaná auditorka Institutu pro správu dokumentů (IPSD z. s.),
Vystudovala Fakultu elektrotechnickou ČVUT v Praze, je akreditovaná lektorka a akreditovaná auditorka Institutu pro správu dokumentů (IPSD z. s.), odbornice v oblasti dlouhodobého ukládání dokumentů v digitální podobě, elektronických systémů spisové služby a digitálních archivů. Spolupracuje na přípravě příslušných legislativních norem. Externě vyučuje na katedře aplikované informatiky Jihočeské univerzity.

Ing. Miroslav Kunt
archivář, Národní archiv

Mgr. Petr Zábranský
Advokát
Petr Zábranský je advokátem v advokátní kanceláři ROWAN LEGAL se specializací na sporovou agendu, ať už jde o řízení před soudem či rozhodčí řízení, a dále na správní právo, insolvence a trestní právo. Má zkušenosti se zastupováním klientů ve správních řízeních i při následném soudním přezkumu rozhodnutí správních orgánů.

Další akce pořadatele

IT Security Workshop
IT Security Workshop

19/03/2020

Hotel Grandior, Praha

  • Umělá inteligence v detekci hrozeb
  • Ochrana dat
  • Bezpečnost kritické infrastruktury
IT mezi paragrafy
IT mezi paragrafy

01/04/2020

Hotel Grandior, Praha

  • Elektronické úřadování
  • Archivnictví a spisová služba
  • Změna přístupu do základních registrů
Document Management Conference
Document Management Conference

26/05/2020

Konferenční centrum City, Praha

  • Automatizované vytěžování dokumentů
  • Moderní ECM systémy
  • Elektronické právní jednání
IT ve finančnictví
IT ve finančnictví

20/11/2019

Hotel Grandior, Praha

  • Příležitosti a rizika umělé inteligence
  • Kyberbezpečnost
  • Data a datové analýzy
Bezpečnosť a dostupnosť dát
Bezpečnosť a dostupnosť dát

24/10/2019

Holiday Inn Bratislava

  • Umelá inteligencia v IT bezpečnosti
  • Enterprise mobility management
  • Detekcia a response incidentov
Data Management Workshop
Data Management Workshop

09/10/2019

Konferenční centrum City, Praha

  • Efektivní správa dat
  • Zabezpečení dat
  • Právní rámec práce s daty

Pořadatel

Exponet s.r.o.

Již od roku 2000 se věnujeme event managementu, za sebou máme stovky realizovaných akcí a pěknou řádku spokojených klientů. Stejně dlouho pořádáme odborné IT konference, které si kladou za cíl seznamovat účastníky s novinkami v oboru, případovými studiemi i nabídkou produktů společností.